smurfens-dag

Direktlänk till inlägg 16 maj 2011

Hej och hå!

Av Åsa Rönning Mickelsen - 16 maj 2011 09:58

Igår Söndag 15/5 (jöss redan mitt i månaden) Var Douglas och jag hos våra kompisar Fröydis o Maria   o Cecilie   på en liten tur.Maria har köpt sig en liten Helmer som är Fransk bulldog han är nu 3 månader gammal,AAAAAARRRRGGGHHHHH vilken liten filur     Lilla råttan han är så söt och han kom emot oss som om vi hade hört ihop i alla hans dagar.   Han blev kompis med Douglas   med en gång så hihi nu vet Maria allt vem hon kan tillkalla om hon behöver draghjälp i kopplet. Helmersjukan har då tagit tag här i stugan och bearbetas i alla riktningar (jag skall inte inte inte.........ha en Helmer......eller??) Han blir inte så rackarns mycket större och denna rasen är väldigt kärleksfull så klart på villkor att den får vad den ger tillbaks(är så med alla djur givetvis) NEJ det blir ingen Helmer ........huff eller ??jag må ta mig samman haha.

Vi närmar oss 17Maj firandet här och idag skall Leander   gå i Barnetåget man har i Horten varje år.Alla dagis/barnehager går sitt 16majled  och det är skickligt stor uppföljning där massor av ungar,härligt. Vi går nog på cafe´efteråt har liten bestämt.Leander lärde sig cykla i Lördags woooow lika stort som när han lärde sig gå precis som mina två stora barnbarn Andreas   o Ebba   när dom var i farten och lärde sig hojja dom med,nu är jag livrädd när dom skall ut till skola o kompisar på hojjen huff först är man glad dom kan sen är man livrädd,får bara tänka att det går bra.

Nu skall jag gå och göra "nytta" innan det bär av på barnetåget i Horten.

Kram på er alla och i.n.g.e.n Helmer här nej .......eller ? Hde ju en tax en gång som var så härlig .Nää nä Kram igen       

 
 
Kim

Kim

16 maj 2011 16:33

Klart farligt att titta på valpar och föl...jag skulle inte köpa häst, och vips så var jag plötsligt hästägare igen :D

Hoppas ni får det riktigt roligt i morgon, skulle gärna vilja se några foton ;-)

Ja du inte lätt det där med barn och cyklar.
Jag kommer ihåg vilken frihets känsla det var att kunna dra iväg på cykeln tex till Ljungsjön för ett bad.

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

Åsa Rönning Mickelsen

16 maj 2011 23:12

Skall försöka att INTE glömma kameran i morgon så kan det kanske bli rapport på festligheterna här 17Maj rackarns då förlorade ju Sverige Norge humm kunde varit bra att ha för Sverige hehe.ja tänk när man hade kondis och fes runt på hojjen i tid och otid och Ljungsjön i all ära svinkallt vatten men jisses vad mysigt.Så sant plötsligt var du hästägare i ett vips,humm får se hur det går här gubben skall inte ha vovve hehe

 
Ingen bild

Inger Myrén

16 maj 2011 22:15

Just det ja, IDIFIX Haha. Var inte han lite skum eller var det Cajsas som var det? Antons pappa har en likadan bulldog som heter Bosse.
Kram Inger

Åsa Rönning Mickelsen

16 maj 2011 23:08

nä idifix hon var ju bara knick och trodde allllla skulle ta henne med hem efter symötena haha hon var för go den.Bosse var ju ett riktigt kompisnamn på lill hunden hihi ,dom är ju dödssöta då

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Rönning Mickelsen - 15 februari 2012 13:32

  Idag var det så att halv elva kaffet satte sig i strupen,seakinghelikopter och luftambulans kom lågt över taket här så jag trodde kopparna trilla ur köksskåpet av vibrationerna. Det är så att ett Flirt tåg har vid provkörning spårat ur mellan dä...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 13 februari 2012 23:09

Att vakna idag var inget gött,hade så ont i skallen att det gick ned i ryggraden, kunde tro att man varit på en rejäl baluns med bara dryckesvaror     ,men icke . Har varit lite dassig ett par veckor så nu var det tydligen grand finale för ALLA baz...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 12 februari 2012 15:29

Antingen har jag för lite att göra eller för mycket att göra eftersom det inte bloggas så ofta som jag tänkt mig,jag kanske rent av inte har något att blogga om  men skit samma lite livstecken får man ge ifrån sig ibland  .  Det är kaos som alltid ...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 29 december 2011 21:02

AAAAHHHHHHH vilken härlig dag det varit  . Om det är så att någon kommer på mig med att Åsa   du har sagt att du inte tycker om vintern, så är det bara lögn hela vägen. Gissa om jag ÄÄÄÄLSKAR vintern ! Hehe med vissa förbehålll ja,där kom den. Sol  ,...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 25 december 2011 17:56

Nu ser jag igenom min blogg,har ju inte varit inne på månader. Har jag varit upptagen eller har det inte hänt något tro?    Om sanningen skall fram har det väl hänt både ett och annat i positiv riktning,har väl varit så glad att jag hållit det hemlig...

Ovido - Quiz & Flashcards