smurfens-dag

Alla inlägg den 12 april 2011

Av Åsa Rönning Mickelsen - 12 april 2011 12:27

Gårdagen var så otroligt skön med sin sol  satt ute en lång stund   men vid solväggen blir det otroligt varmt som ni ser   och då hänger denna i skuggan men skit samma gött var det på utsidan. Glenn   kom hem och vi tog en fika   på solsidan (altanen) och kom fram till en liten vårstädning   efter vintern,det blåste in en del i stormen så vi fick rensat bort lite smågrenar och borstat rent. Utemöblemanget på plats att bara sitta och gotta     sig på är framme och då är det nog vår på riktigt. Idag regnar det men phuuu det är inte snö i alla fall. Kvällen kom och jag hade fått köpt garn såklart när jag var och handlade i Revetal,en mysig liten fullproppad garnbutik som heter Garnbunten .Garnet som var nyinkommet (såklart var jag     i lådan) var väldigt konstigt tyckte jag ,ett nätgarn kan jag säga som heter Butterfly color från www.gruendl-wolle.de .Detta nätgarn stickade man inne i sina näthål för att få en liten sjal/halsband eller vad man vill kalla det halspynt kanske, så här blev det   ser nästan ut som en blomsterkrans från Hawaii. Den var rätt kul att sitta och sticka, när man väl börjat   .Där var 7 färger så jag tog ett nystan av alla hehe många att skifta med. Skall ta med till Mimmi min dotter och se vad hon tycker om det,hon stickar väldigt mycket fint nämligen men ligger lågt nu när lillan   kommit men kommer nog tusan igång igen. Nej nu blir det inget mer idag för nu skall jag sticka hehe sticka på en ny näthalsboa.Hej o hå stora tå    

Ovido - Quiz & Flashcards