smurfens-dag

Direktlänk till inlägg 1 april 2011

Inga Aprilskämt idag

Av Åsa Rönning Mickelsen - 1 april 2011 19:48

Alldeles sant inga aprilskämt på mig idag,  ringde min stora tjej     som fortfarande är elefantgravid och varit inne på mödravården men hem igen nu kan man ju undra om den lilla tänker komma idagarna eller helst när vädret är gött hehe hon är väl som mormor glad i sol   o värme,spänningen är stor i alla fall,orkar inte vänta längre blir ju sliten hahaha. Slog av en prat på telefon med två kompiskärringar   Eva o Christina allt väl där kan rapporteras,försökte reda ut med Eva   vilken Hoya blomma jag fick köpt igår och resultatet kan vara Hoya Lacunosa Blume   så ser blommorna ut på den.

Det började med att   Eva o Mathilda   började samla på Hoyor (släktnamnet på porslinsblomma) och då var ju inte jag svår att övertala   och fick apat efter,har fått lurat in Christina   på detta samlande också hihi. M på kursen hade fönstrena fulla så hon gick på med röjsågen på lördagen och hade med sig skott till Eva   och mig som nu står i vatten och väntar på rötter. Det är väldigt kniviga en del men   tacksamma blommor ändå men vid blomstringen kan det lukta så särdelses starkt att en allergiker icke skall vistas inomhus det kan för vissa blommor vara starkare än parfym men luktar gott då.

På söndag fyller min flicka Kim   25 år vi har skramlat ihop till en present     som hon önskat så jag hoppas det blir bra,skit samma hon får bara tacka o ta emot hahaha.

Jag var en tur på Coop idag i Sandefjord och där fick jag köpt två små frysboxar.Vi har en stor rackare nu som är halvfull med käk och nu när ungarna är minimerade till en hemmaboende håller det med två små 100liters frysar så man kan stänga ev den ena när den är tom nu står den stora bara och tar ström och plats.Man kan säga att fredagskvällen är räddad med lite granna flyttjobb från frys till frys i afton,jaja så hårt blir det nog inte hehe om jag känner mig själv rätt tar lite åt gången så går det bra.

Nu blir det kvällsmat något stekt dökött med ris så får vi se kanske frys jobb i morgon höhö. Kram från en gam     

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Rönning Mickelsen - 15 februari 2012 13:32

  Idag var det så att halv elva kaffet satte sig i strupen,seakinghelikopter och luftambulans kom lågt över taket här så jag trodde kopparna trilla ur köksskåpet av vibrationerna. Det är så att ett Flirt tåg har vid provkörning spårat ur mellan dä...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 13 februari 2012 23:09

Att vakna idag var inget gött,hade så ont i skallen att det gick ned i ryggraden, kunde tro att man varit på en rejäl baluns med bara dryckesvaror     ,men icke . Har varit lite dassig ett par veckor så nu var det tydligen grand finale för ALLA baz...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 12 februari 2012 15:29

Antingen har jag för lite att göra eller för mycket att göra eftersom det inte bloggas så ofta som jag tänkt mig,jag kanske rent av inte har något att blogga om  men skit samma lite livstecken får man ge ifrån sig ibland  .  Det är kaos som alltid ...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 29 december 2011 21:02

AAAAHHHHHHH vilken härlig dag det varit  . Om det är så att någon kommer på mig med att Åsa   du har sagt att du inte tycker om vintern, så är det bara lögn hela vägen. Gissa om jag ÄÄÄÄLSKAR vintern ! Hehe med vissa förbehålll ja,där kom den. Sol  ,...

Av Åsa Rönning Mickelsen - 25 december 2011 17:56

Nu ser jag igenom min blogg,har ju inte varit inne på månader. Har jag varit upptagen eller har det inte hänt något tro?    Om sanningen skall fram har det väl hänt både ett och annat i positiv riktning,har väl varit så glad att jag hållit det hemlig...

Ovido - Quiz & Flashcards